Ogłoszenie

CiekawostkiPogoda na dziśNajbliższy event
Pogoda:
---

Gra w budowie!



Planowane zakończenie budowy
(przełożone)

#1 2010-02-08 17:51:09

 Gerald "Lekon" Douglas

http://i47.tinypic.com/w7dj0z.jpg

Zarejestrowany: 2010-01-25
Posty: 162
Punktów :   
Lvl/Doświadczenie: Nie dotyczy
Nacja: Brak
Monety: Nie dotyczy
WWW

Rozdział 3- Walka

Rozdział 3



Wstęp:

Ten rozdział, zgodnie z tytułem opisuje system walki w grze Port Royal.
Nasz ENGINE „LEKORZ” jest całkiem nowym pomysłem, lekko przypominającym zasady D&D. Bazuje on na losowaniu wartości, programem napisanym przez Geralda- pierwotnie wartości miały być losowane poprzez rzuty kością.

       Rozwinięcie:

Tak jak wszystkie czyny, walkę opisujemy w postach.
Opisujemy tam dokładnie wszystkie działania, pisząc nasze:
-czynności,
-używaną przez nas umiejętność,
-styl walki który używamy.
Podstawowymi czynnościami jest atak i obrona ale z doświadczeniem dochodzą jeszcze umiejętności.
    Atak- Zwykły atak na wroga bez żadnych bonusów. Pochłania 1 KP (o tym w rozdziale 5).
    Obrona- Czynność która może sparować cios przeciwnika lub znacznie go osłabić. Również pochłania 1 KP.
W obydwu przypadkach używane jest losowanie wartości.

     Umiejętności- Jest to akcja która np. może polepszać ataki. Pełna lista umiejętności tutaj. Pochłania od  3 do 35 KP. Prawie wszystkich umiejętności trzeba wcześniej nauczyć się u trenera.

     Styl walki- Od niego może zależeć czy bijesz się w postawie defensywnej czy ofensywnej – dodaje bonusy do ataku lub obrony. Niektóre umiejętności wymagają użycia danego stylu walki. Pełną lista stylów walki znajdziesz tutaj.
Prawie wszystkich stylów trzeba wcześniej nauczyć się u trenera.


Ilość zadanych obrażeń zależy od twojego:
-poziomu doświadczenia,
-używanego oręża,
-użytej umiejętności,
-stylu walki.

Przykładowo:
Na 10 lvl możesz zadać obrażenia 6-21 o / CRIT, używasz broni która dodaje Ci +6o, używasz umiejętności która dodaje Ci +3o, używasz styl walki +3o:
Machina wylosowała: 9o (lvl) +6o (broń) + 3o (umiejętność)+ 3o (styl walki)=21o
Zadałeś 21o ale możliwe, że przeciwnik sparował np. 7o a wtedy wygląda to tak: 21o-7o=14o
Ostatecznie zadajesz 14o.
Przeciwnikowi odejmowane są punkty żywotności np.: 34 PŻ- 14o= 20PŻ a tobie punkty kondycji (za użycie umiejętności)
Istnieje także opcja zadania obrażeń krytycznych. Wtedy np. na 10lvlu zadajesz 23o a atak NIE MOŻE zostać sparowany.

Istnieją cztery rodzaje broni: palna, sieczna, kłuta i obuchowa.
Trzema ostatnimi możemy walczyć bez oporu, lecz broń palną musimy „naładować” odczekując kilka tur (patrz niżej) np. Garłacz- 3 tury.
Tura to trzy fazy walki (patrz jeszcze niżej).

Walka podzielona jest na trzy fazy:
-najpierw posta pisze atakujący (na zmianę),
-później posta pisze obrońca (również na zmianę),
-na samym końcu turę podsumowuje admin.
Jeśli teraz wszystko już wiecie to mogę pokazać wam schematyczny wygląd walki:
Tura pierwsza:
Pierwszy user:

Spoiler:

Gerald odskoczył szybko... (opis ruchów i komentarze)
Akcja: Obrona/Zwykły atak/Umiejętność <nazwa>
Cel: Uzupełnij jeśli bijesz się z kilkoma przeciwnikami
Styl walki: <nazwa>

Drugi user:

Spoiler:

<imię> podszedł do Geralda i... (opis ruchów i komentarze)
Akcja: Obrona/Zwykły atak/Umiejętność <nazwa>
Cel: Uzupełnij jeśli bijesz się z kilkoma przeciwnikami
Styl walki: <nazwa>

Admin:

Spoiler:

Tutaj admin wpisuje relację z tury czyli: zadane obrażenia itp.

Tura druga:

Spoiler:

...

Teraz zobaczcie jak to wygląda w praktyce:

Tura pierwsza:

Faza pierwsza:

Spoiler:

Gerald biegł przez ciemny korytarz zauważył agresora i prędko wymierzył mu cios.
Akcja:  Mistrzowski potężny atak (-4 obrona +4 atak na turę)
Styl walki: Zwykły

Faza druga:

Spoiler:

Tester zaskoczony uskoczył starając się wyciągnąć pistolet.
Akcja: Mistrzowski snajperski strzał (A +2 / O +0 / C 40%)
Styl walki: Zwykły

Faza trzecia: (admin)

Spoiler:

Gerald:
PŻ 75-19o (Trafiony! 6+3+6(+4)=  19o) = 56 PŻ
KP 34-10= 24 PK
Tester
PŻ 75-23 (10+4+9= 23o) = 52 PŻ
KP 34-17= 17 PK

Tura druga

Spoiler:

[…]

Tura czwarta:
Faza pierwsza:

Spoiler:

[..]

Faza druga:

Spoiler:

[..]

Faza trzecia:

Spoiler:

Gerald:
PŻ 10-0 (Sparowane! 13+10-1=22-22=0) =10 PŻ
PK 8-6= 2 PK
Tester
PŻ 23-29 (3+16+10= 29) = 0 PŻ (Śmierć)
PK 0-0 =0 PK

W tej wyrównanej walce wygrywa Gerald!

Tak właśnie może wyglądać walka.
Podczas walki lub innego zdarzenia, twoja postać może zginąć.
Wtedy tracisz połowę swoich monet i znacznie spadają  morale twojej załogi (jeśli morale załogi zejdą do najmniejszego poziomu to marynarze mogą wyrzucić cię za burtę).
Po śmierci przenosisz się do twojego rodzinnego miasta.
Jest też możliwość uniknięcia straty monet i spadku morali załogi. Możesz się ubezpieczyć. Niestety to dużo kosztuje i mało kogo na to stać.

Gdy już wszystko wiesz na temat walki możesz zabrać się do czytania rozdziału 4: http://www.port-royal.pun.pl/viewtopic.php?id=27


Goście jeśli masz problem wal śmiało!

Nacja: Neutralny
Nastawienie: Neutralne
Monety: Nie dotyczy
Ekwipunek: Czarna chusta, Kapelusz, Oficerska szabla (A +10 / O+3), Pistolet Bojowy (A +8 / O +0 / C 70%

Masz problem z wymyśleniem nazwy swojego pirata? Zajrzyj tutaj: http://www.piratemerch.com/pirate_name_generator.php

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemons.pun.pl www.zwierzaczkowo.pun.pl www.etikrakow.pun.pl www.skiexpressbus.pun.pl www.narutosanhan.pun.pl