Ogłoszenie

CiekawostkiPogoda na dziśNajbliższy event
Pogoda:
---

Gra w budowie!



Planowane zakończenie budowy
(przełożone)

  • Index
  •  » Zasady gry
  •  » Rozdział 4 - Dalszy ciag o walce/ eksploracja morza/ śmierć postaci

#1 2010-02-08 18:45:28

 Gerald "Lekon" Douglas

http://i47.tinypic.com/w7dj0z.jpg

Zarejestrowany: 2010-01-25
Posty: 162
Punktów :   
Lvl/Doświadczenie: Nie dotyczy
Nacja: Brak
Monety: Nie dotyczy
WWW

Rozdział 4 - Dalszy ciag o walce/ eksploracja morza/ śmierć postaci

Zasady Rozdział 4

Teraz poinformuję cię w jaki sposób pozyskać umiejętności kiedy je możesz wykorzystać i powiem co nieco o przedmiotach. W drugiej części objaśnię wam jak podróżować po wodzie.

Trener może być wszędzie, w twojej pracy, w karczmie … może cię nauczyć wielu ciosów i innych rzeczy które mogą przydać się w grze. Umiejętności jak i bronie dodają Ci bonusy do obrażeń (np. gdy zadałeś obrażenia dostajesz premię od umiejętności lub broni przykład: zadałeś 10obr. + 2 = 12… tak samo działa w drugą stronę czyli obrona obrażeń). Wartość bonusu jest zależna od przedmiotu/umiejętności. Z tego co napisałem między umiejętnością a przedmiotem nie ma różnicy ale jednak czymś się różnią. Bronią Obuchową, Kłutą i
Sieczną możemy bić bez oporu, lecz broń palna  musi się „naładować”, czyli po prostu musimy przeczekać kilka tur zanim ponownie użyjemy przedmiotu.Z umiejętnościami jest inaczej, gdy je wykorzystujemy odejmowane nam są punkty kondycji (PK). Gdy ilość PK zejdzie do zera postać z każdą turą traci -1 ataku (czyli np. po trzech turach mamy -3 do ataku). Po walce wszystkie punkty kondycji zostają zregenerowane a ujemne modyfikatory zostają usunięte. Strzał z pistoletu nie zawsze jest celny. Wraz z lepszą celnością zwiększa się prawdopodobieństwo na celny strzał. Ataki bronią palną nie mogą zostać sparowane. Postać używająca broń palną nie może parować ciosów. Jako dodatek możemy w walce dodawać komentarze np. „Tę pięść widziało świata część, kto ją ujrzy z bliska, ujrzy swoją śmierć” (cytat z gry Icewind Dale 2) albo zwykłe „Giń!!!”.

Na samym dole posta piszemy jakim stylem walki się bijemy (spis w lekopedi). Używać możemy jedynie tych stylów walki których się nauczyliśmy (np. u trenera). Zmienić styl walki możemy raz na 3 tury. (styl podajemy w każdym poście podczas walki)

Przykładowy wygląd walki:
Tura pierwsza:
Pierwszy user:

Spoiler:

Gerald odskoczył szybko... (opis ruchów i komentarze)
Akcja: Obrona/Zwykły atak/Umiejętność <nazwa>
Cel: Uzupełnij jeśli bijesz się z kilkoma przeciwnikami
Styl walki: <nazwa>

Drugi user:

Spoiler:

<imię> podszedł do Geralda i... (opis ruchów i komentarze)
Akcja: Obrona/Zwykły atak/Umiejętność <nazwa>
Cel: Uzupełnij jeśli bijesz się z kilkoma przeciwnikami
Styl walki: <nazwa>

Admin:

Spoiler:

Tutaj admin wpisuje relację z tury czyli: zadane obrażenia itp.

Tura druga:
...
I chyba z walki było by tego na tyle.

Eksploracja lądu jest prostsza (przynajmniej w administracji ) od eksploracji morza więc o tym muszę trochę napisać (nie martw się to już ostatni obowiązkowy temat).


Cała nasza wyprawa zaczyna się w porcie (chyba, że nie mamy statku to w stoczni).   Musimy zagadać do ładowniczego, który przygotuje nasz statek do wyprawy. Gdy już to zrobi zakładamy posta z nazwą statku i Nickiem kapitana w forum: Morze> Wyprawy lub gdy jesteś piratem Wyprawy piratów . Tą czynność wykonujemy tylko jeden raz. Przy następnych wyprawach wystarczy dopisać posta.(wszystkie posty dotyczące poprzedniej wyprawy zostaną usunięte np. komunikat bosmana itp.) Wyprawy zwykle długo trwają więc wiele może się zdarzyć. Może akurat nieszczęśliwy Angielski bryg będzie przepływał w obrębie twojego statku a ty go zatopisz albo abordarujesz (bitwy i abordaże są opisywane w forum Morze>Bitwy Morskie). Aby kogoś zaaboradażować musisz do kogoś blisko podpłynąć (musisz to opisać w poście) ale może o tym zadecydować twój statek (szybkość). Łatwiej jest z bitwami morskimi musisz mieć nieprzyjacielski okręt w zasięgu i strzelać (walka odbywa się tak jak zwykła bitwa lądowa, podobnie jest z abordażem).

Może też zwabić cię śpiew syreny, który w efekcie końcowym rozbije twój statek na skały( dlatego na statku powinno się mieć kobietę). Bitwy morskie bardzo się opłacają przez jedną rzecz: łup, który przeliczany jest na lądzie. 
Aktualizacja z 19/04/10: Aby piraci nie poczuli się gorsi wprowadziłem zmianę. W przypadku abordażu (wykonanego przez piratów) gdy zostanie wybita cała załoga oprócz kapitana atakujący mogą wziąć go do niewoli lub próbować go zdeprawować- komuś może nie spodobać się swoja nacja, w tym przypadku możliwa jest jej zmiana, która może sprowadzić liczne konsekwencje.

I ostatnia bardzo ważna sprawa! Śmierć w walce bądź gdziekolwiek indziej.
Gdy umrzesz tracisz połowę swoich monet i znacznie spadają  morale twojej załogi. (jeśli morale załogi zejdą do najmniejszego poziomu mogą wyrzucić cię za burtę) Po śmierci przenosisz się do twojego rodzinnego miasta.
Jest też możliwość uniknięcia straty monet i morali załogi. Możesz się ubezpieczyć. Niestety to dużo kosztuje i mało kogo na to stać.

To już koniec głównych zasad życzę miłej gry!!! Teraz powinieneś napisać posta na plaży.

P.S Przygotuj się na kartkówkę

Rozdział 4 został zaktualizowany 19/04/10


Goście jeśli masz problem wal śmiało!

Nacja: Neutralny
Nastawienie: Neutralne
Monety: Nie dotyczy
Ekwipunek: Czarna chusta, Kapelusz, Oficerska szabla (A +10 / O+3), Pistolet Bojowy (A +8 / O +0 / C 70%

Masz problem z wymyśleniem nazwy swojego pirata? Zajrzyj tutaj: http://www.piratemerch.com/pirate_name_generator.php

Offline

 
  • Index
  •  » Zasady gry
  •  » Rozdział 4 - Dalszy ciag o walce/ eksploracja morza/ śmierć postaci

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutosanhan.pun.pl www.pokemons.pun.pl www.zwierzaczkowo.pun.pl www.etikrakow.pun.pl www.pika-forum.pun.pl